Jumaat, 6 Oktober 2017

Home » , » Kucai vs daun bawang

Kucai vs daun bawang




Kucai oh kucai

Si aliya kata nak makan keteow.
Dia ambil kertas minta ibu tuliskan barang untuk dibeli.

Ibu senaraikan 3 barang sahaja
1 bungkus keteow
1 bungkus fishball
1 ikat kucai

Aliya kata tak kenal kucai camana..
Ibu pun bagi la gambaran.
Kalau tak tahu tanya dengan abang/pakcik kat kedai.

Kemudian Aliya pun pergi ke kedai dengan abangnya si Amin Fikri.

Hasil yang dibawa balik 
~ keteow sebungkus, fishball sebungkus, & seikat daun bawang.
😅😂😂😂

Si Fikri cakap pacik² kat kedai semua sibuk, yang sebenarnya susah betul nak twist anak teruna acik ni.. Banyak kali dah pesan, jangan segan bertanya... Tak boleh main agak², tak tahu mesti tanya..

Yang aliya pulak serah tugas pilih barang kat abang, dia sibuk kira duit lebih nak beli jajan.. ðŸ˜œðŸ˜œðŸ˜‚

Sesekala bagi peluang anak² beli barang.. Redo jer lah..
Daun bawang pun daun bawang lah.. Janji boleh makan keteow goreng.


#anakqasehJunior
#wahmibu3a


diatas adalah Tulisan saya di FB pada 10 April, 2016





Anda kenal mana satu daun kucai.. mana satu daun bawang.. ☺

Begitu lah, mendidik anak ini, perlu sabar. Mahu anak-anak belajar dan pick up, ibu perlu beri ruang untuk anak. Anak pasti akan buat silap, bila dia tak tahu, Jadi tanggungjawb kita untuk memberitahu yang betul.


catatan 15 Muharram 1439H @ 6 Oktober 2017
Kakyong Habibah
Ibu bekerja dari rumah
Stokis Qaseh Gold Ipoh




Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...