Rabu, 30 November 2011

Home » , , » Review blog Alycia - Hot Mama Wannabe

Review blog Alycia - Hot Mama Wannabe




Salam bahagia,



Hot Mama Wannabe!!



Kali ini saya mereview blog Alycia Hot Mama Wannabe... fuuuhhhh... hot mama tu.. jangan main-main.. 


Okay, sebelum saya mulakan review.. nak bagitahu kat blog Alycia sekarang ni sedang berlangsung pencarian nombor bertuah 44444.

malam tadi masa saya intai-intai.. baru 44229


Okay saya memulakan review dengan meneliti layout & template blog Alycia. Template blog Alycia memang cantik.. tapi membawa bebanan yang berat.. 


JIka berat blog lebih 200Kb ni.. memang harus kena di 'slim'kan.. sekurang-kurangnya bior dia jadi 150Kb atau lebih ringan lagi..

Saya cadangkan Alycia supaya letakkan 2 - 3 post sahaja untuk front page.. 


Sidebar pula teramat lah panjang meleret hingga ke hujung dunia. nampak tidak seimbang. Sebaiknya guna 2 sidebar sebelah menyebelah & imbangkan supaya ianya tidak panjang meleret. 


Mungkin juga widget seperti "Komen Terkini" tak perlu diletakkan pun (ini cadangan sahaja yer..terpulang pada puan blog).  dan Arkib blog tu pun saya cadangkan boleh di buat dalam bentuk scrollbar.


Jom tengok ranking alexa pulak.. 




Hmmm, Alycia ni dah lama juga berblog nih... sepatutnya dah boleh berada pada ranking yang lebih baik dari ini. smug   dan saya dapati template blog Alycia ni tak mesra SEO..




Template blog yang mesra SEO : Tajuk entry muncul dahulu, diikuti oleh nama blog.


Saya saran kan Alycia ubah meta tag tajuk blog supaya template blog lebih mesra SEO.. boleh refer tutorial di SINI.  


Akhir sekali, saya nak tegur tentang position iklan nuffnang dalam blog. Ianya tidak berada di tempat yang strategik. Sebaiknya letak ke3-3 ads widget dalam blog. Yang header saya tak nampak.. dan yang sepatutnya berada di dalam post, tetapi ia berada di bawah blog. Sila semak semula yer, tatacara untuk meletakkan coding iklan. Bukan apa, alang-alang kita nak kumpul pendapatan pasif dari blog, so buat dengan betul lah kan. winking



Secara keseluruhannya blog Alycia ni memang cantik.. cuma saya harap dapat perbaiki beberapa perkara yang telah saya sebutkan tu yer..  big grin






Myalycia



Sudilah berkenalan dengan Alycia Hot Mama Wannabe.. banner dia ni pun cantik kan... sila lah klik-klik yer.. talk to the hand



..
JOm support kakyong menangi gadget impian
..





p/s
saya sedang berusaha untuk selesaikan hutang untuk projek review saya yang lalu.. 

Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


6 ulasan:

  1. salam kakyong... tq review blog alycia.. insya allah, Alycia akan cuba improvekan dr masa ke semasa... take note.. tq again ;)

    BalasPadam
  2. Rajin Kak Yong buat review blog ni.. Nanti nak singgah juga ke blog ni.

    BalasPadam
  3. @Nur salam Nur.. ini sebenarnya review 'mbayar hutang'.. ;)

    Insya Allah, Nur.. nanti kakyong singgah..

    BalasPadam

Terima kasih atas sumbangan idea anda.. komen anda akan diluluskan sebaik saya online.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...