Jumaat, 20 Mei 2011

Home » , , , , , , » Adakah kerana dia kidal?!!!

Adakah kerana dia kidal?!!!

 

 

 

Salam bahagia,

 

Anak saya si Fikri ni, umurnya sudah 5 tahun 3 bulan.. sudah hampir 5 bulan belajar di taski ABIM..

saya tak riso bila dia mula dapat menghafal beberapa doa dan surah lazim dengan baik.. Smile

Kerisauan saya adalah bila dia mula memegang pen @ pensel dan menulis…Smile with tongue out

 



 

1st – cuba tengok dia tulis nama A N I S

huruf A, & I .. okay.. tapi N & S.. tu seolah dia melihat huruf tu dalam cermin.. jadi terbalik..

 

2ndly, dia eja nama ibu (nama saya lah tu..) , huruf B jadi terbalik…

 

dan nama saya tu dia tulis dari kanan ke kiri.. adakah kerana dia kidal, maka dia menulis macam ni..

 

banyak kali dah saya betulkan bila dia menulis huruf D, P, Z, B, C , K --->>> boleh kata semua huruf ni Fikri akan tulis terbalik…

 

ade tak ibu2 yang alami situasi macam ni… boleh kongsi tips???!! Winking smile

 

 

salam kasih sayang,


Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...