Selasa, 13 Disember 2011

Home » , » Gambar : Awan bersusun-susun.. cantik

Gambar : Awan bersusun-susun.. cantik





Salam bahagia,


Pagi ni keluor rumah, anak saya si Anis (4 tahun) mendongak ke atas langit.. "ibu, banyak lah awan ibu.. tak nampak langit"..

maksud dia tak nampak langit yang biru tu.. sebab penuh dengan awan putih jer..

Anis tanya : "itu awan apa ibu..?? "

saya : " Awan bersusun-susun la... "  hikhik, yang sebenor nya saya pun lupa apa nama awan yang macam nih.. sebelum ni saya dah ajor dia, awan yang besor tu dipanggil 'kumulonimbus'.. jadi awan yang bersusun-susun macam ni, tak ingat pulak namanya... 

Saya pun masuk dalam rumah amik kamera.. snap-snap ikut sesedap rasa.. jom lah tengok awan yang cantik bersusun-susun nih..



ini snap gambar langit 45 darjah dari sudut rumah saya



yang ini memang betul-betul di depan rumah saya, ada lah nampak langit kan..


yang ini kena dongak untuk snap gambor nya.. bukan saya yang dongak.. kamera jer..



 ni dari sudut rumah jiran saya.. close up 



dari sudut rumah jiran, pandangan yang lebih meluas 


pandangan penuh dari tepi rumah saya..



Sekarang ni dah tengahari.. langit pun sudah cerah.. matahari bersinar terang.. dari jauh boleh nampak beberapa kelompok awan kumulonimbus putih... tapi saya tak snap gambor nya.. malas dah nak upload.. hehhe..



update : jam 8.45 malam
rupanya awan ini dipanggil Siro kumulus
sumber

..
..









Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...