Isnin, 30 Januari 2012

Home » , » Review Miecyber's Blog

Review Miecyber's Blog



Salam bahagia,


Agak lama juga saya tak mereview blog kawan/kenalan blog. Jadi kali ini saya cuba review blog Miecyber.com


1. rupa paras blog

Serius saya cakap.. 1st impression, kurang menarik.. sidebar berterabur dan tidak kemas. (aduh tuan blog jangan terasa pulak) Dengan sedikit customization, Insya Allah, boleh jadi cantik dipandang mata. Warna background entri pulak, saya lebih suka jika warnanya lebih cerah daripada warna background template. Putih adalah lebih favorable berbanding warna lain. Cadangan saya jer.. 



Sekarang ini miecyber menggunakan layout yang ke3, saya cadangkan supaya tukar ke layout ke2 (yang saya kotakkan biru tu).

Dan untuk ruang arkib blog tu boleh dipendekkan dengan cara membuat scrollbar.


2. nama blog 

Tahniah kerana telah berdomain sendiri. Saya rasa nama ni mudah diingati, cuma kadang-kadang mungkin akan jadi sedikit kekeliruan antara sebutan dan ejaan. Ejaannya unik MIECYBER. Domain yang baik adalah domain yang ringkas/pendek (kurang dari 10 huruf/abjad) dan mudah diingati. 


3. berat blog

Saya sudah timbang, dan agak berat >200kb.. boleh dikurangkan lagi berat tu.. dan saya dah test di link ini.. rupanya header blog tu memang antara penyumbang yang memberatkan blog, sebab ianya transparent header kan.. begitu dengan banner untuk taman negara pakej tu, molek dikecilkan sedikit saiz banner dan juga kurangkan lagi jumlah post mungkin hanya letak 2 sahaja.


4. rank blog


rank yang bagus.. cuma kena usaha lebih sedikit untuk rank dalam Malaysia.. dan kakyong syorkan miecyber supaya claim website di Alexa. Saya rasa encik miecyber belum claim website di Alexa. kalau silap, mohon  diampun.



5. iklan nuffnang

cuma nak tegur, iklan yang diletakkan di bawah berdekatan dengan widget follower tu, sepatutnya diletakkan di antara entri atau dalam entri. 

Untuk letakkan dalam entri, tampal kod iklan sebelum atau selepas kod ini  <data:post.body/>

Jika letak sebelum kod tersebut, iklan akan berada selepas tajuk entri, jika diletakkan selepas kod, iklan akan ada berada di hujung entri.


Secara keseluruhan, blog miecyber.com ni adalah blog yang ringkas.. maksud saya mudah navigate, nak godek-gidek entri pun senang & entri juga santai tapi ada mesej.


Sekian, terima kasih.

Review ini sebenarnya adalah untuk memenuhi syarat giveaway Miecyber. Salah silap harap dimaafi.






Mahu join sama.. meh klik banner ni.




Hadiah Untuk Review Yang Paling Menarik
a. Top up RM 30 & Cenderahati
b. Top up RM 20 & Cenderahati
c.Top up RM 10 & Cenderahati


..



Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


9 ulasan:

  1. kalu saya kak yong buat review mst lagi byk kelemahan hehehe ;)

    BalasPadam
  2. Terimakasih kerana join Giveaway Sulung Miecyber's Blog..:D

    BalasPadam
  3. review yang bagus kak, tidak memuji tetapi tetap tidak mencerca.Kesimpulannya memang jujur...

    BalasPadam
  4. review dan pertandingan
    satu idea yang bagus untuk kedua belah pihak

    BalasPadam
  5. hoho..banyak tol pertandingan sekarang ye. :)

    BalasPadam
  6. salam..
    ermm..riview betul nih
    habis "ditelanjangkan"
    boleh Mie..he he..

    semoga berjaya Sis :)

    BalasPadam
  7. pertama kali saya kenal blog dia nih, thanks kakyong

    BalasPadam

Terima kasih atas sumbangan idea anda.. komen anda akan diluluskan sebaik saya online.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...