Selasa, 22 Mac 2011

Home » , , , » Kangkung goreng belacan tu sedap

Kangkung goreng belacan tu sedap

 

 

Salam bahagia,

 



 

MInggu lepas, atok fikri @ ayahnde ibu antor secekak kangkung… amik jer lah kan, dah diberi percuma.. ibu pun transform jadi … kangkong goreng belacan.. cili api + ikan bilis + bawang kecik + bawang putih + sedikit belacan ja…

 



 

Memamg mabeles bila dimakan dengan nasi panas2… Thumbs up ibu sorang je layan kangkong ni.. en ayah pandang pun idak…

 

tapi kan.. malam tu.. padahnya singgah kat ibu… angin satu badan.. bukan angin marah.. tapi angin dah berputing beliung dalam badan… kangkong ni kan jenis sayur sejuk.. ibu ni memang alah, tapi pantang jumpa.. mesti nak adap sampai tak hengat… mujur lah en ayah tolong urut & .. paling tak tahan, angin menangkap sampai ke kepala tu… huhuuu.

 

kome, suka kangkong goreng belacan…?!! Winking smile

 

p/s

kangkung dikatakan  boleh menjadi penawar penyakit buasir.. kangkong juga boleh jadi penawar racun, kalo keracunan makan, elok lah dibuat jus kangkong & diminum airnya… Winking smile jika cirit-birit, boleh ditampal kangkung di perut..

well. tak pernah cuba semua tu… aci kome cuba..kalo berhasil, sila share yer..

banyak khasiat kangkung ni, aci cuba baca kat link ini > Khasiat Semulajadi Kangkung

 

 

salam kasih sayang,


Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...